عینـ . میمـ

سیزده را همه عالم به در امروز از شهر-من خود آن سیزدهم کز همه عالم به درم

عینـ . میمـ

سیزده را همه عالم به در امروز از شهر-من خود آن سیزدهم کز همه عالم به درم

عینـ . میمـ
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۳۰ خرداد ۹۳، ۰۸:۵۵ - *** ذره***
    20
  • ۳۰ خرداد ۹۳، ۰۸:۵۳ - *** ذره***
    20
نویسندگان
۳۰فروردين
چند روز بود داشتم به این فکر میکردم که وبلاگم رو حذف کنم دوباره.
به خاطر اینکه دیدم واقعا چه لزمی داره که ملت عقاید منو بدونن؟ اینو جدی میگما! اصلا من از کجا میدونم که عقاید من درست اند که میخوام اونارو نشرشون هم بدم؟ اگر یه نفر، فقط یه نفر هم تردیدی توی افکارش با حرف های من ایجاد بشه، به نظرم باید جواب گفت. یه مثال؛
فکر کنید من بیام راجع تحلیل شرایط موجود در موضوع "ایکس" صحبت کنم، اونوقت احتمالا باید راجع به آقای "ایگرگ" که توی این فضا کار میکنه و از سردمداران این قضیه است حرف بزنم. و طبیعتا باید تحلیل های احتمالا در مورد شخصیت این آدم بکنم. خب من از کجا مطمئن باشم که این حرف من راجع به این آدم درسته. مثلا بگیم فلان اتفاق تقصیر آقای فلانی ه، چون این آدم شهوت شهرت داره!!! خب از کجا این حرف رو میزنیم ما؟ چرا این آدم رو تو ذهن ملت خراب میکنیم. فرضا حرف ما درست باشه(یعنی ما فهمیدیدم که طرف شهوت شهرت داره و هر کاری که کرده به خاطر شهرت بوده و ... اصلا طرف خیلی عوضیه!) ما چرا باید آبروی اون آدم رو ببریم؟ چرا باید اون آدم رو جلوی عالم رسوا کنیم؟
چندتا دلیل دیگه هم داره که نمیگم! 
چرا؟
چون دوست دارم!
ولی به هر دلیلی، فعلا ادامه میدم به این قضیه(وبلاگ نویسی) ولیکن، خب شما خواننده محترم اصلا نباید از بنده انتظار هر روز آپدیت کردن داشته باشید!

۹۳/۰۱/۳۰ موافقین ۱ مخالفین ۰
علی موحدی خو

نظرات  (۵)

انتظار هر ماه آپدیت کردن و که میتونیم داشته باشیم!!!!!!!!؟
شناسوندن افراد با بردن آبروی مومن یکم فرق میکنه؟
اگه مردم بعضییا رو نشناسن ممکنه رسواییای بزرگی به بار بیاد!؟
پاسخ:
درست میفرمایید سید جان.

آقا باهم دیگه دوست باشید!
پاسخ:
هیچ مشکلی نیست امیر جان. صرفا یه تبادل نظر بود!

آیت الله بهجت: مرگ ترسی ندارد. از نظر ظاهر همان خواب است و در خصوص مشکلات پس از مرگ هم ، به اندازه یک مو، محبت اهل بیت (ع) برای نجات کافی است و آن مقدار محبت را هم که ما داریم. باید توجه داشت که انسان در صورتی می تواند محبت اهل بیت را همراه خود به عالم برزخ و قیامت ببرد که آفت گناه، موجب سلب این نعمت از او نگردد.

 

همه اعمال انسان از کار و زندگی و ازدواج و حرف و عمل و سمع و نگاه و برخورد با دیگران و تلاش برای رسیدن به خواسته ها و در کل طرح هایی که برای زندگی اش می ریزد از ریز تا درشت وقتی فانی نمی شوند که با حجت انجام شوند(آقا حجت، جلسه آخر حاج آقا صالحان کیمیای نظر). کارکرد ولی تبدیل اعمال و اقوال انسان از فنا پذیری و زوال به حیات و ابدیت است. به خاطر همین کارهایی که با حجت انجام بگیرند باقی می مانند و مرگ بر چهره آن کارها رنگ فنا نمی زند . برای اینکه بدانیم حرف خدا را می زنیم یا نه باید حرف هایمان را با قرآن روایات و رسائل علمیه منطبق و چک کنیم و برای این کار باید به علما و مجتهد هایی که حدود را در مسائل اخلاقی اعتقادی و احکامی رجوع کرد تا کارها و اقوالمان حجیت پیدا کند.البته نکته درستی را مطرح کردین اگر عدهای از شما الگو بگیرن تبعات حرف زدن و اظهار نظر نمودن مهم تر می شود و باید دقت بیشتری کرد. بخاطر همین است که گناه موسوی و دروغ بزرگی که به مردم گفت بسیار بزرگ می باشد چون بخشی از یک جامعه را منحرف کرد. ولی با نظرت که میگی در مورد مسائلی که نمی دانیم باید احتیاط کنیم و ولنگ و باز اظهار نظر نکنیم بسیار بسیار موافقم. چون متاسفانه بین ما بچه حزب اللهی ها این قضیه مرسومه و گاهاً نقدهایمان به سمت تهمت، غیبت هزل و یا هجو می رود.در مورد دوم دوم نیز باید اعمال را تحلیل کنیم و نه نیات را.حتی در مورد امر به معروف نیز این مطلب را رعایت کنیم و عمل طرف را تذکر دهیم .باید در اظهار نظرها حدود را رعایت کرد.

امام حسین (ع):

از کسانـى مباشیـد که بـر گناه بندگان بیـم دارنـد و خـود از عقـوبت گناه خـویـش آسـوده خاطرند!

البته اینهایی که گفتم اول به خودم بود و خدای ناکرده! قصد نصیحت نداشتم.راستی یه خبر خوب احتمال زیاد یه کاروان مبعث راه بیفتیم بریم مشهد. همه مداح ها هم این وقت میرن اگه قطعی شد میگم آدم جمع کنی! 

پاسخ:
اصلا ما دوست داریم شما مارو نصیحت کنید آقا محمد!

"گفتند این خانواده گره باز می کند.............چه گره باز کردنی گرفتارتر شدم..."

نگو شعر بالا چه ربطی داره همه ربط ما، ارتباط ما اولیا و فرستادگان خداست.

در وبلاگ باید سعی کرد نظرهای اسلام عزیز را آورد نه نظرهای شخصی را.وبلاگ هم وقف خدا باید کرد.نظرهای ما چه اهمیتی داره. ضمناً برادر همان جور که حرف زدن مسئولیت داره حرف نزدن هم مسئولیت داره.ضمناً خداوند در مورد گناههای سیاسی و بزرگ که مربوط به کیان جامعه اسلامی است ستار نیست(پناهیان) شما هم نباید در این زمینه ستار باشی و اگر مطمئن شدی فردی خیانت می کند به اسلام و استقلال و مردم و وطن حتماً آن را نشر دهی.چند تا دلیل دیگه هم دارم که نمی گم...آیات 12 به بعد سوره یاسین داستانی دارد بسیار زیبا و کوتاه به نظر راهبرد این قضیه باشد.یا علی که حق همیشه با اوست.

پاسخ:
نکته اول اینکه من از کجا بدونم دارم حرف اسلام رو میزنم؟ شاید من یه حرفی بزنم و بقیه با توجه به سابقه ایی که از من سراغ دارن فکر کنن حرف اسلام و اصلا حرف اسلام نباشه.
دوما که اگر یه چیزی واضح باشه(مثل اینکه ما یه خبر رو نقل کنیم فقط) میشه اونو گفت ولی حرف من اینجاست که ما آدم هارو تحلیل میکنیم. مثلا میگیم چون رضا هلالی شهوت شهرت داره و دوست داره که دیده بشه و مثل کنسرت خارجکی ها باشه، وضعیت هیئت الرضا به این حال در اومده و بقیه هیئت ها هم دارن از اون تبعیت میکنن. خب ما از کجا میدونیم اون آدم نیتش اینه که داریم اینجوری اونو له میکنیم!؟
۳۰ فروردين ۹۳ ، ۲۳:۵۵ حسین احمدی سخا
ایول
پاسخ:
ب خودت.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی