سلام.
پست قبلی به صورت کاملا اتفاقی نوشته شد. یعنی اصلا نمی خواستم اسمش رو بزارم گزینه های روی میز و اونطوری راجع بهش صحبت کنم! ولی شد! و حالا ناگزیرم به ادامه...
بعد از اون اتود اولیه از میز و گزینه های روش، حالا اون مدل ها کمی تکامل یافته و ترکیب اونا روی میز هم تقریبا نهایی شده. حالا چندتا کار مهم مونده. اولیش تکسچر کاره که یکی از مهم ترین و اساسی ترین کارهای مدلینگه. خب میدونید که یه کار مدلینگ حدودا چهار بخش داره؛ مدل(ساخت اسکلت و چهارچوب اصلی کار، البته با جزئیات تمام)، تکسچرینگ(ساخت بافت و جنس کار)، رندرینگ(نور پردازی) و انیمیت(حرکت دادن اون موجود).
اگر تمام این کار ها با جزئیات کامل و دقت تمام و کمال صورت بگیره، اون وقته که ما یه محصول واقعا خوب داریم. یکی از تفاوت های اصلی کارهای داخلی و خارجی، همین دقت به جزئیاته. این انیماتور ما عارش میاد که تعداد زیادی روی یه پروژه کار کنند هر کسی یه بخشی از کار رو به نحو احسن انجام بده. البته که مشکلات ما یکی دوتا نیست و علاوه بر این ما آدمایی که بتونن این کار رو مدیریت کنند هم کم داریم و سومین ایراد هم اینه که افرادی که توی این حوزه کار میکنن اصولا یه تخصص خاص توی یکی از اون چهار مرحله بالا رو ندارن و همشون همه اونارو نصفه و نیمه بلدن!
این کاری که من شروع کردم هنوز مرحله مدلسازی روهم نصفه و نیمه پیش رفته، انشاءالله که ادامه پیدا بکنه...
پ.ن: اون موجودی که اون وسط میبینید قراره روزنامه باشه!